Kanizsai Dorottya Gimnázium

Savariától Varadiumig – Városok a trianoni határ mentén 3/3

4. nap, kedd
Az építészet csodái
Kedden reggel érzekeny búcsút véve szállásadónktól, 9 óra magasságában elindultunk Bogáról a brádi Aranymúzeumba. Egy órányi haladást követően egy félkész állapotú, rodeópályához hasonló útszakasz következett. Szerencsére rutinos és tapasztalt sofőrünk remekül kezelte a helyzetet, és gondtalanul leértünk Brádra. Itt megtekinthettük az erdélyi bányákból feltárt kincseket, többek között aranyércet is. Nemcsak a környező bányákból voltak kiállítási tárgyak, még egy Norvégiában feltárt gránátércet is megtekinthettünk.

Ezek után visszamentünk a buszhoz, és indultunk tovább Vajdahunyad vára felé, amely egykor a törökverő hadvezéré, Hunyadi Jánosé volt. Megnéztük a középkori hangulatú szobákat, a kínzókamrákat, és betekinthettünk a vár tornyaiba is. Többek szerint ez volt a legszebb vár, amit valaha láttak, de van, aki így emlékszik rá: „Ez a hely úgy marad meg számomra, mint az erdélyi Roxfort, nagyon tetszett.”
Ezután elindultunk Déva vára felé, persze busszal, és nem lovaskocsin, mint Kőműves Kelemenné. Beálltunk a parkolóba, majd a felvonóhoz mentünk. Fotósunk pár emberrel kipróbálta, milyen felgyalogolni a várba, mi többiek felvonóval mentünk.

Amikor fent kiszálltunk, csodálatos látvány tárult a szemünk elé. Honismereti vezetőnk körbevezetett minket a várban, amerre csak néztünk, gyönyörködtünk az alattunk elterülő, csodás tájban. A várat körülvevő hegyek, az alattunk elterülő város, távolban a Kárpátok vonulatai. Fennmaradtunk egy kicsit fotózni, majd leereszkedtünk a felvonóval, és érzékeny búcsút vettünk honismereti vezetőnktől, akitől sok érdekeset tanultunk. Feltöltöttük készleteinket egy nagyáruházban, majd elindultunk Algyógyra, az utolsó szállásunkra. Egy ideig a Nagylakról Bukarestbe vezető autópályán repesztettünk, majd félóra után letértünk, és egy forgalmi okból történő megállás után be is értünk Algyógyra, ahol vacsorával, és teával vártak minket.

5. nap, szerda
Bethlen Gábor és az aradi hősök nyomában
Hajnali 6 körül kakaskukorékolásra ébredtünk. Szépen, lassan összekészültünk, megreggeliztünk, berakodtuk a buszba az úti csomagokat, és bőröndjeinket, majd háromnegyed 8 körül felpörgött a busz motorja, és elindultunk Algyógyról. Ráhajtottunk az autópályára, és Marosillyéig meg se álltunk. Itt Bethlen Gábor, erdélyi fejedelem szülőházát tekintettük meg, megnéztük azt a feliratot, amit a fejedelem apja vésett kőbe 1582-ben, és máig látható. Egy kedves úriember mesélte el nekünk az épület, a fejedelem, és Marosillye történetét, majd szuvenírvásárlás következett, majd lementünk a pincébe, hogy megnézzünk egy kisfilmet a ház felújításáról.

Ez a helyszín is maradandó élményt nyújtott. Egyik társunk így írt róla: „Az egyik legemlékezetesebb hely számomra Marosillye. Büszkeséggel tölt el, hogy egy ilyen régi, nagy történelemmel bíró épületet újra tudtak éleszteni, és nem került idegenek kezére a magyar emlék. Nagyon jó volt a rövid film a kirándulás végén.” VJ 12.C

nbsp;

Rövid pihenő után beszálltunk a buszba, és Arad felé vettük az irányt. Az autópálya egy szakasza le volt zárva, így egy kanyargósabb, lassabb útvonalon mentünk. Útközben láttuk Solymos várát, ahova idő híján sajnos nem sikerült feljutnunk. Így kb. egy órára érkeztünk meg Ópálosra, ahol megebédeltünk, majd indultunk tovább.

Aradra egy félóra alatt megérkeztünk. Sofőrünk engedélyezett vezetési ideje vészesen fogyóban volt, ezért gyorsan megkoszorúztuk az aradi vértanúk emlékhelyét, majd elindultunk Nagylak felé. Előttünk 3 busz parkolt, de szerencsére kb. egy óra alatt átjutottunk a határon, és újra magyar földön voltunk. Az M5-ös autópályán haladtunk Budapest felé. Kb. 19:30-kor érkeztünk meg egy McDonald's étteremhez, ahol gyorsan elfogyasztottuk azt, amit rendeltünk, és innen már meg sem álltunk hazáig.

Nagyon sok kalandban volt részünk ezalatt az 5 nap alatt. Sok új helyet, sok új embert ismertünk meg, és számtalan élménnyel gazdagodtunk. Köszönet érte osztályfőnökünknek, sofőrünknek, szállásadóinknak, és honismereti vezetőinknek.
Gira Milán 11.K
A kirándulás teljes fotógalériáját a Galéria & Média menüpont alatt találják ! laugh