Kanizsai Dorottya Gimnázium

Máramarosszigeti és KDGs blogok, beszámolók - Határtalanul program

A Leöwey Klára Elméleti Líceum tanulóinak beszámolója, blogja

Balázs Nagyon tetszett az egész kirándulás, nagyon hangulatos és izgalmas volt Tetszenek a programok, rengeteg érdekes és szuper hely van itt SAVARIÁBAN !!! Megtudtunk rengetek történelmi információt a városról, Vas megyéről, hangulatosan telik az idő és hát nem unatkozunk . Kedvesek az emberek. Rengeteg élményben volt részünk. Csupa pozitív meglepetés és érdekesség város és az egész megye. Kedves fogadtatásban volt részünk és hát kiránduláshoz híven rengeteget nevettünk az egész kirándulás alatt. Tetszettek a programok.

Levente A legérdekesebb program:
Meglátogattunk egy elég különleges kiállítást a régi római katonaságról, megismerkedtünk Savariával. Ezek után egy a későbbi századok katonai felszereléseit néztük meg. Később az Iseum által is átélhettük a római kor szépségeit.

Alison Jó volt!
Mindenféle szempontból hasznos volt  a kirándulás: Összekovácsolódott az osztályunk, és a szombathelyi diákokkal is megismerkedhettünk. Nagyon sok összefüggés van a székelyek és a Vas megyei magyarok szokásai között, és betekintést nyerhettünk gasztronómiájukba és népszokásaikba. Az emberek nyitottan és kedvesen fogadtak.

Ákos Nekem nagyon tetszett a kirándulás, megismertem a várost,  nagyon tetszik, nagyon szép. Az emberek rendesek, barátságosak.
Noémi Szerintem a képek mindent elmesélnek
Andrea Sziasztok!
Nagyon érdekes volt látni, hogy élnek a szombathelyi emberek. Kedves, nyitott, segítőkész emberek.
Nagyon megszerettem őket. A szombathelyi diákok között is találtam barátokat.
Nekem az Őrségi kirándulás tetszett a legjobban.

A Szombathelyi Kanizsai Dorottya Gimnázium tanulóinak beszámolója, blogja

Benedek Örömmel vettem részt a Határtalanul program keretében Máramarossziget és környéki kirándulásokon, mert gyönyörű helyeken jártunk és nagyon kedves emberekkel ismerkedtünk meg. Városnézés mellett különböző helyekre kirándultunk, nemcsak történelmi és irodalmi emlékhelyeket néztünk meg, hanem a csodálatos tájban is gyönyörködhettünk.

Emlékezetes marad számomra a szaploncai temetőben tett látogatásunk. Vidám temetőnek is hívják, mert a fejfák élénk, főként kék színnel vannak  festve. Nemcsak az emberek neve szerepel rajta, hanem egy rá jellemző vers is.

Juli Mindig szeretettel fogok visszaemlékezni az erdélyi kirándulásra, az ottani diákokra és programokra.
Legkedvesebb emlékem a koltói Teleki vadászkastélyhoz fűződik, ahol Petőfi a mézesheteit töltötte Szendrei Júliával. Szinte éreztem a költő jelenlétét és a verseit is más hangulatban, felfogásban olvasom azóta.

Alex Mivel imádok a természetben kirándulni, nagyokat sétálni, a friss hegyi levegőt belélegezni, legszebb élményem a bódi tó és környékére tett kiránduláshoz fűződik. Telefonommal mértem a megtett kilométereket, kb.14 km tettünk meg míg a „Kakastaréj közelébe értünk. Libegőzés közben gyönyörködtünk a tájban és elhatároztuk, hogy télen is visszajövünk majd, hogy kipróbáljuk a sielést.

Dénes Izgalommal vártam erdélyi kirándulásunkat, hogy megismerjem a diákokat, akik Erdélyben élnek, ízelítőt kapjak az életükből, hogy milyen az iskolájuk, hogy telnek a mindennapjaik.

Nekünk természetes, hogy magyarul beszélünk és tanulunk, de nekik meg kellett küzdeniük az iskolájukért, hogy létrejöhessen, hogy rendbe hozzák az épületet, hogy legyen elég diák az iskolában.

Amúgy ugyanolyan tizenévesek, mint mi, hasonló gondolkodással és érdeklődési körökkel, azt a zenét hallgatják, mint mi és ugyanúgy is öltöznek. Jó, hogy a net segítségével tudjuk majd tartani a kapcsolatot. Máramarossziget egy csendes kis város, nem sok minden történik Szombathelyhez képest.

A szállásunk Aknasugatagon, egy hotelben volt, ahol nagyon jól éreztük magunkat. Egyik délután sófűrdőbe is mentünk az itteni barátainkkal.

Fanny Imádom a történelmet és a földrajzot, így az erdélyi kirándulás egy életre szóló élmény volt számomra. A saját szememmel láthattam azokat a tájakat, épületeket, amelyekről eddig csak olvastam.

A határ után hamarosan Szatmárnémetibe érkeztünk, megnéztük a Főteret, az un. Láncos templomot és a helyet, ahol a Rákóczi szabadságharcot lezáró szatmári békét kötötték 1711-ben.

Az kirándulások során Nagybányára is ellátogattunk. Városnézés előtt bementünk a helyi ásványmúzeumba. A környék igazán gazdag ásványokban, gyönyörű kristályokat, kőzeteket láthattunk.

Aztán megtekintettük a gyönyörű, magyar jellegét őrző belvárost: a főteret, a Szent István toronyt.  az Erzsébet-házat, amelyet Hunyadi János építtetett, és halála után valószínűleg itt lakott Szilágyi Erzsébet. Sokat hallottunk a nagybányai festőiskoláról is, de a múzeumba már nem volt idő ellátogatni.

Sosem fogom elfelejteni az erdélyi hegyekben való túrázást a bódi tóhoz és a kakastaréjhoz.