Kanizsai Dorottya Gimnázium

„Az vagy, ami a neten látszik Belőled" - Online marketing

A Magyar Vállalkozásfejlesztési Alapítvány újra elindította a "Neten dől el!"elnevezésű, ingyenes programját, ami a Kanizsai Dorottya Gimnáziumba is eljutott. Egy érdekes előadás keretein belül a diákok többek között arra is választ kaphattak, hogyan használhatják ki az internet fantasztikus és ingyenes lehetőségeit marketing céljából. Olyan gyakorlatias tudásra tehettek szert, amelynek a későbbiekben biztosan hasznát veszik.
Ahogy az előadás szlogenje hirdeti: „Az inspirációt mi adjuk – Neked már csak a saját ötleteidet kell hozzátenned! AZ VAGY, AMI A NETEN LÁTSZIK BELŐLED!”
Pezenhófer György


ONLINE MARKETING

Rodenbücher Rita vállalkozó érdekes előadást tartott az online marketingről, ami különösen azok számára volt hasznos, akik a kereskedelmi pályát fontolgatják.

Mielőtt belefogott volna a mondanivalójába, pár kérdést tett fel az előadáson résztvevő tanulóknak. Ki rendelkezik Facebook profillal? (ha jól láttam, mindenki feltette a kezét). Ki van fenn Twitteren? (csak pár kéz emelkedett fel). Ki használja a Gmailt, Instagramot, Snapchatet? Ezeket a közösségi oldalakat mindenki ismeri, vagy legalábbis hallott már róluk.

Amivel viszont még sosem találkoztam, és diáktársaim közül se sokan, az a ’LinkedIn’. Ez a név egy üzleti közösségi hálózatot takar, ahova a tagok feltöltik az önéletrajzukat – nagy segítség mind a karrierépítésben, mind álláskeresésben.

Az emberek igénye folyamatosan változik. Éppen ezért ennyire összetett, nehéz, de érdekes ezzel foglalkozni. Ha egy módszer vagy egy terv, ami régen bevált, már nem megkapó számukra, valami újat és mást kell kitalálni az elavult helyett. Nagyon fontos tehát a kreativitás, na meg persze az eredetiség és egyediség, hiszen ha csak lekopizzuk más ötletét, azzal bizony nem fogunk sokra menni.

Az online marketing sok mindenben különbözik az offline marketingtől: mások az eszközei, más a megjelenés. Online marketing esetében az internetes oldalakat használják legfőképpen, így a fiatal generációt célozzák meg. Ezzel szemben az offline marketing inkább az idősebb korosztálynál hatékony – eszközei például a plakátok, prospektusok, szórólapok és hasonlók, vagy éppen a TV.

Szó esett még a piackutatás mibenlétéről, a vásárlói bizalom jelentőségéről, és sok egyéb témáról is.

Az előadás ezzel az intelemmel zárult: Ne feledjük, hogy az online élet voltaképpen csak illúzió. Szenteljünk elegendő figyelmet a neten kívül zajló életre!

 
2018. december 13. Szabadi Emma 10. K

                              

 

Hírek, aktualitások

Eseménynaptár

Hasznos linkek