Kanizsai Dorottya Gimnázium

Hírek, aktualitások

Pedagógus Életmű-díjat kapott Módos Tibor címzetes igazgató

2019.11.18.

„Szent Márton ünnepén Szombathely város a figyelem középpontjába állítja azoknak a munkásságát, akik életük során sokat tettek, maradandót alkottak városukért. Közel három évtizedes hagyományt követve, a város gálaműsor keretében adja át legmagasabb kitüntetéseit.”  Az idei gála gimnáziumunk számára

Savariától Varadiumig – Városok a trianoni határ mentén 3/3

4. nap, kedd Az építészet csodái Kedden reggel érzekeny búcsút véve szállásadónktól, 9 óra magasságában elindultunk Bogáról a brádi Aranymúzeumba. Egy órányi haladást követően egy félkész állapotú, rodeópályához hasonló útszakasz következett. Szerencsére rutinos és tapasztalt sofőrünk remekül kezelte a helyzetet,

Gólyaavató - 2019

2019.11.13.

Az őszi szünet előtti utolsó nap a gólyák avatásáról szólt, ahol mi, kilencedikesek hivatalosan is KDG-sek lettünk. Hetek óta készültünk, minden osztály a legjobban szeretett volna bemutatkozni az iskola előtt. Osztályvideót forgattunk, amibe bevontuk történelemtanárunkat, Fullár Balázs tanár urat és osztályfőnökünk Bandi nevű macskáját is.

Nyílt nap a KDG-ben - 2019

2019.11.12.

A Kanizsai Dorottya Gimnázium  - Szombathely, illetve Vas megye legnagyobb gimnáziuma - szeretettel hívja és várja az iskola iránt érdeklődőket a Nyílt napokra !   Dátum Kezdési időpont Tanulók - Iskolák 2019. november 20.   8:00 Elsősorban a szombathelyi tanulók és szüleik részére Tájékoztató a Nyílt nap programjáról és a látogatható órákról

Savariától Varadiumig – Városok a trianoni határ mentén - 2/3

2019.11.07.

2. nap, vasárnap Rendhagyó irodalom- és történelemórák Kirándulásunk második napja is korán kezdődött. Nyolc órára mindenki megreggelizett és indultunk is megnézni a nagyváradi várat. Azaz indultunk volna, de szakadt az eső. Kihasználva a lehetőséget honismereti vezetőnk mindenre kiterjedő tájékoztatást adott

Euroweek 2020 pályázat KDG-s diákoknak

Kedves Kanizsais Diákok! Mint tudjátok, 2020. őszén ( szeptember 23-29) az Egyesült Királyság rendezi a Euroweeket. Az éves diáktalálkozó célja, hogy összehozza Európa fiatalságát, hogy egy héten keresztül ismerkedjenek egymással, egymás kultúrájával kirándulásokon és projektfeladatokon keresztül. Valamennyi résztvevő ország egy tíz fős

Tea és Tudomány – vendégünk lesz Simon Ottó, a Weöres Sándor Színház fővilágosítója, tárvezetője

2019.11.06.

A Szombathelyi Kanizsai Dorottya Gimnázium a 2019/2020-as tanévben is folytatja hagyományát, és megnyitja kapuit minden érdeklődő előtt. A T&T esték, vagyis Tea és Tudomány esték keretében délutáni teázással egybekötött előadásra hívjuk kedves vendégeinket. Következő vendégünk: Simon Ottó, a Weöres Sándor Színház fővilágosítója, tárvezetője.

Savariától Varadiumig – Városok a trianoni határ mentén - 1/3

2019.11.04.

Osztályunk a Határtalanul pályázat keretein belül 2019 októberében a Partiumba utazhatott. 1. nap, szombat A nap mindenki számára korán kezdődött, de főleg azoknak, akik falun laknak, mert reggel háromnegyed ötkor találkoztunk a Kanizsainál. Mindenki kissé álmosan, de izgatottan szállt fel a buszra, s kíváncsian vártuk mit hoz majd ez a kirándulás.

Mindenkinek meg kell találnia a saját útját

2019.11.03.

Közeleg a pályaválasztás ideje, s a mai világban szükség van minden segítségre, impulzusra, hogy minél jobb döntést hozhassunk. Osztályfőnökünk már korábban is elhívta néhány régi tanítványát, hogy meséljenek tapasztalataikról, de igazán csak most értettük meg, milyen fontos ez. Látogató érkezett hozzánk pénteken, egy volt kanizsais diák,

Rendkívüli irodalomóra a Nagy Lajos Gimnáziumban

2019.11.02.

2019. október 4-én sok irodalomkedvelő ember gyűlt össze a Nagy Lajos Gimnázium dísztermében. Izgatottan vártuk, hogy Dragomán György (író, műfordító) és felesége, Szabó T. Anna (költő, műfordító) megérkezzenek a ,,Kéz a kézben - élet és irodalom” program keretein belül megrendezett találkozóra. Mindketten szorosan

Ízelítő a kínai kultúrából Bécsben

2019.10.27.

Izgalmas programra vállalkozott egy októberi vasárnap 20 kanizsais! Az osztrák fővárosba utaztunk, hogy megismerkedjünk Kína egyik tartományával, Belső-Mongóliával a Kempinski Hotelben. Útközben egy csodálatos természeti jelenségnek is tanúi lehettünk, hiszen a völgyekben megszorult ködfelhők felett szikrázóan sütött a nap,

Kanizsaisok Elzászban

Iskolánkból 12 történelem iránt érdeklődő diák kapott lehetőséget arra, hogy 6 napos utazásra induljon a Franciaországban található Elzász tartományba, pontosabban Niederbronn-les-Bains –be. A projekt a Vigyázók Had- és Kultúrtörténeti Egyesület szervezésében valósult meg. A fő cél, minél többet megtudni az itt létrehozott II. világháborús