Kanizsai Dorottya Gimnázium

Velünk történt

KDG - A 2018-as év négy és fél percben

2019.01.05.

A KDG a gimi, ahol mindig történik valami. Nehéz vállalkozás volt négy és fél percbe tömöríteni egy ilyen mozgalmas évet, és csak a teljesség igénye nélkül sikerült. A sokszínűség azonban így is látható. Jó szórakozást!     Boldog Békés Új Esztendőt kívánunk minden kedves Látogatónknak !   2018. január 05. Lovassné Vass Enikő

Látogatás Budapesten

2018.12.18.

Osztályunk - immár másodszor - budapesti útra indult. Reggel a 909-es gyorsvonattal indultunk és 3,5 óra alatt meg is érkeztünk a Déli pályaudvarra. Innen a 2-es metróval tovább mentünk az Örs Vezér terére. Mivel a múzeumban csak délután tudtak fogadni bennünket, megfordítottuk a programot és a délelőttöt shoppingolással töltöttük. Egy óra körül aztán összegyűjtöttük

Mézes Reggeli a Kanizsaiban

2018.12.13.

Az Országos Magyar Méhészeti Egyesület és a Földművelésügyi Minisztérium idén is útjára indította az Európai Mézes Reggeli programot. A kezdeményezés célja a méhek és az egészséges életmód népszerűsítése, a helyben termelt élelmiszerek megismertetése. Magyarország első alkalommal 2014. november 21-én csatlakozott a programhoz,

Mikulás, Mikulás…

2018.12.11.

Kedves hagyománya a KDG Diákönkormányzatának a Mikulás-várás. Tanulóink fél lábbal ugyan már a felnőtt korban járnak, mégis nagy örömmel fogadják a Télapót és krampusztársait, akik néhány vidám pillanatot varázsolnak még a legkomolyabb órába is. A Mikulás már öreg, hallása sem a régi, így hangos énekszóval kell a termekbe csalogatni. Ezúttal is a Hull a pelyhes

„Örömmel tölt el, hogy itt élhetek és dolgozhatok az Önök ...."

2018.11.19.

„Örömmel tölt el, hogy itt élhetek és dolgozhatok az Önök csodálatos országában.” Tudtad, hogy Pápán van Nyugat-Magyarország egyetlen aktív katonai repülőtere? Az elmúlt hét során iskolánkba látogatott Babos Sándor százados valamint Dévényi György hadnagy kíséretében Peter Laug, a pápai Nehéz Légiszállítási Ezred (Heavy Airlift Wing) alezredese.

Megszállták a gólyák a KDG-t!

2018.11.04.

Más iskolák diákjai októberben leginkább az őszi szünetet várják, nálunk viszont a szünet előtti napon esedékes Gólyaavató a várakozások tárgya. Ekkor válnak ugyanis hivatalosan is kanizsaissá a 9. évfolyam tanulói. Hosszú készülődés előzi meg ezt a napot, minden osztály meg akarja mutatni, hogy méltán lett gimnáziumunk diákja. Haladva a korral, a műsor mellett

Barangolás a Kutatók Éjszakáján

2018.10.27.

Szeptember 28-29-én Budapesten voltam. Felutaztam, hogy részt vegyek a Kutatók Éjszakáján. Az első napot az ELTE-n töltöttem a KöMaL Nyári Fizika Táborban megismert barátommal, Osvárt Bencével. Megnéztük a kiállításokat, kipróbálhattuk a VR-technikát, megtekinthettük a múzeumokat és a Matematika Múzeum előtt találkoztunk Hujter Mihállyal.

A MAGYAR DAL NAPJA - ’A Dal A Miénk’

2018.10.01.

Ha nyáron valaki azt mondja nekem, hogy egy szeptemberi hétvégén Tankcsapdát fogok énekelni Szombathely főterén több száz emberrel együtt - biztosan nem hiszek a fülemnek. Pedig pontosan ezt tettem múlt vasárnap délután. Szeptember második vasárnapja ugyanis a Magyar Dal Napja. Ehhez csatlakozva az AGORA Szombathelyi Kulturális Központ

Élménybeszámoló - MCC KP Nyári Tábor 2018

2018.09.13.

Vasárnap este már nagy készülődésben és izgalomban voltam, hiszem több éve már, hogy nem jártam táborban. A dilemma, hogy mit pakoljak a bőröndömbe ébren tartott, bár egyebként sem tudtam volna sokat aludni, hiszen fél négykor indult a vonatom. Így is a szerencsésebbek közé tartoztam, hiszen valakinek még

Drogprevenciós előadás

2018.04.14.

Egy igen érdekes előadást tekinthettem meg kortársaim társaságában, a Savaria moziban, melyet Klobusitzky György mestertanár tartott, aki megpróbálta a lehető leghumorosabban bemutatni nekünk ezt az igen komoly témát.  Az előadó képekkel és zenével segítette a téma

Diáknap - 2018

2018.04.11.

Az idei diáknap a 1960-70-es évek jegyében telt és természetesen remek hangulatban. A diákok számos program közül választhattak, így mindenki megtalálta a számára tökéletes időtöltést. A téma jegyében meghirdetett beöltözős versenyt a 9.B nyerte, akik nagyon magas számban hódítottak hippiként,

Látogatás a tűzoltótörténeti illetve az I. világháborús kiállításon

2018.04.07.

Szerda délelőtt osztályunk ellátogatott a Katonatörténeti Múzeumba, ahol megtekinthettük a tűzoltótörténeti illetve az I. világháborús kiállítást. Egyed László tűzoltó alezredes vezetett körbe minket. Megmutatta a tűz- és polgárvédelem Vas megyében összegyűjtött tárgyi emlékeit és mesélt Szombathely, illetve